Denne strategiboken er skrevet for ledere og styremedlemmer. Den er litt annerledes enn andre strategibøker ved at den legger større vekt på å forstå omgivelsene, og dennes innflytelse på strategi.valgene. Og i tillegg gir den en praktisk innføring i mange strategiske begreper. Boken tar for seg en femtrinns modell for strategisk planlegging, og legger stor vekt på analyse av omgivelsesfaktorer. Her finnes en rekke analysemodeller. Den belyser også hvordan man kan identifisere og håndtere risiko. Forfatteren ser på hvordan man setter sammen en analyse, og bruker fire ulike verdiskapningsmodeller for å kunne tenke litt annerledes enn den klassiske verdikjeden. Det finnes nemlig tre andre modeller. Og det legges også vekt på hvordan strategiske prosesser kan gjennomføres i praksis. Strategi medfører i all hovedsak endringer, og boken tar for seg forhold rundt dette.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788271464226
Publisert
2023-01-16
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Hegnar media
Vekt
445 gr
Høyde
217 mm
Bredde
156 mm
Dybde
21 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
261

Forfatter