Ved omvendt undervisning flyttes den undervisningen som tradisjonelt sett har skjedd i klasserommet og på tavlen, hjem til elevene, mens hjemmearbeidet flyttes til skolen. I praksis betyr det at læreren spiller inn teoriundervisningen eller instruksjonene på video - som elevene får i lekse å se hjemme. Tiden på skolen blir ikke brukt til å arbeide med faktakunnskap, men med mer kognitivt krevende oppgaver og dybdekunnskap. Dette jobber elevene med selv, individuelt og ofte hjemme. Da får vi frigjort mer tid på skolen til å arbeide på de høyeste nivåene i Blooms taksonomi. Det er nettopp på de nivåene eleven har mest nytte av oss som lærere. Vi kan bruke tiden på skolen til å forklare, veilede og stille gode spørsmål. Elevene får også mer tid til å samarbeide. Det er verdifull tid, som vi nå får mer av. Målgruppe: Lærere og skoleledere i grunnskole og videregående opplæring.
Les mer
På omslaget: Metode, Grunnopplæringen

Produktdetaljer

ISBN
9788278418994
Publisert
2019-09-12
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Pedlex
Vekt
115 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
45

Bilder av