Forfatteren viser hva man ut fra et læringspsykologisk perspektiv mener med normalitet og utviklingsforstyrrelser, og hvordan man kan forstå atferden hos mennesker med ulike grader av normal og forsinket utvikling som autisme og psykisk utviklingshemming. Boka viser hvordan man kan gå fram for å bidra til at allmenne ferdigheter som språk, skole- og sosialferdigheter tilegnes. Den henvender seg til foreldre og pårørende, vernepleiere, sosionomer, pedagoger og psykologer. Et kapittel tar for seg hvordan man kan tilrettelegge intervensjon, utredning, diagnostisering og opplæring for norske forhold. Har litteraturliste.
Les mer
Forfatteren viser hva man ut fra et læringspsykologisk perspektiv mener med normalitet og utviklingsforstyrrelser, og hvordan man kan forstå atferden hos mennesker med ulike grader av normal og forsinket utvikling som autisme og psykisk utviklingshemming. Boka viser hvordan man kan gå fram for å bidra til at allmenne ferdigheter som språk, skole- og sosialferdigheter tilegnes. Den henvender seg til foreldre og pårørende, vernepleiere, sosionomer, pedagoger og psykologer. Et kapittel tar for seg hvordan man kan tilrettelegge intervensjon, utredning, diagnostisering og opplæring for norske forhold. Har litteraturliste.
Les mer
Undertittel på omslaget: Grunnleggende prinsipper og programmer

Produktdetaljer

ISBN
9788205304482
Publisert
2003
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
937 gr
Høyde
249 mm
Bredde
172 mm
Dybde
29 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
423

Forfatter