Mange elever synes matematikk er vanskelig. Opplæring i matematikk gir en innføring i prinsipper for planlegging og gjennomføring av god matematikkopplæring for elever med matematikkvansker og generelt for alle elever. Forfatteren legger vekt på oppøving av innsikt, forståelse og ferdighetstrening i grunnleggende matematikk. Boka tar utgangspunkt i ulike årsaksfaktorer som belyser matematikkvansker. Med teorien som referanseramme får leseren innsikt i pedagogiske prinsipper for matematikkopplæring. Forfatteren gjennomgår diagnostisering med forslag til bruk av tester, forebygging av matematikkvansker, undervisning med vekt på innsikt og forståelse, motivasjon, selvoppfatning, differensiering, språkets betydning i opplæringen og bruk av IKT som læremiddel i matematikkopplæringen. Boka er en omfattende revisjon av Opplæring i matematikk. For elever med matematikkvansker og andre elever (2002).
Les mer
Boka gir ei innføring i prinsipper for planlegging og gjennomføring av god matematikkopplæring for elever med matematikkvansker og generelt for alle elever. Boka tar utgangspunkt i ulike årsaksfaktorer som belyser matematikkvansker og går gjennom diagnostisering med forslag til bruk av tester, differensiering i matematikkopplæringa, motivasjon og selvoppfatning, språkets betydning i opplæringa og bruk av IKT som læremiddel. Boka retter seg mot lærerutdanningene, lærere og spesialpedagoger. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202378851
Publisert
2012-07-10
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
318 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
139

Forfatter