Mange elever synes matematikk er vanskelig. Opplæring i matematikk gir en innføring i prinsipper for planlegging og gjennomføring av god matematikkopplæring for elever med matematikkvansker og generelt for alle elever. Forfatteren legger vekt på oppøving av innsikt, forståelse og ferdighetstrening i grunnleggende matematikk. Boka tar utgangspunkt i ulike årsaksfaktorer som belyser matematikkvansker. Med teorien som referanseramme får leseren innsikt i pedagogiske prinsipper for matematikkopplæring. Forfatteren gjennomgår diagnostisering med forslag til bruk av tester, forebygging av matematikkvansker, undervisning med vekt på innsikt og forståelse, motivasjon, selvoppfatning, differensiering, språkets betydning i opplæringen og bruk av IKT som læremiddel i matematikkopplæringen.
Les mer
Boka gir ei innføring i prinsipper for planlegging og gjennomføring av god matematikkopplæring for elever med matematikkvansker og generelt for alle elever. Boka tar utgangspunkt i ulike årsaksfaktorer som belyser matematikkvansker og går gjennom diagnostisering med forslag til bruk av tester, differensiering i matematikkopplæringa, motivasjon og selvoppfatning, språkets betydning i opplæringa og bruk av IKT som læremiddel. Boka retter seg mot lærerutdanningene, lærere og spesialpedagoger. Har litteraturliste.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 2. trykte utgave 2012

Produktdetaljer

Publisert
2013-03-12
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok

Forfatter