Organisasjonsdrevet merkebygging er en bok med en ny og frisk innfallsvinkel til merkebygging. Forfatterne utfordrer tradisjonell tenkning i merkebyggingsfaget. De mener at en bedrifts suksess avhenger av at alle dens ansatte deltar på en effektiv måte, og at dette gir fornøyde medarbeidere og øker kundenes tilfredshet. De viser at det å utvikle merkebyggingsevnen ikke er ansvaret til en liten elite, men at det tvert i mot er hele organisasjonens ansvar. Forfatterne beskriver svakhetene ved merkebygging som er basert på tradisjonell markedskommunikasjon, og slår fast hvor viktig det er å innfri forventningene når et merkes styrke og finansielle verdi skal utvikles. Skal en organisasjon styrke merker mer effektivt, må grensene i bedriften og grensene mellom bedriften og kundene brytes ned. Organisasjonsdrevet merkebygging går i dybden og gir leseren en ny, integrert tilnærmelse til hvordan man planlegger, strukturerer, utøver og måler et merkebyggingsprosjekt.
Les mer
Forfatterne bruker filosofi, sosiologi, markedsføring og organisasjonsutvikling for å vise hvordan merkebygging er en prosess hvor det er avgjørende å forstå kunden, samtidig som organisasjonens merkebyggingsevne styrkes gjennom ledelse, menneskelige ressurser, organisasjonskultur og markedsføring. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202275471
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
457 gr
Høyde
228 mm
Bredde
155 mm
Dybde
16 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
276