Hva kan gjøres i skolen for å oppnå bedre læring for alle elever? Leveringstid 2-3 uker (Print-on-Demand). Forfatterne skriver om hva som kjennetegner skolen og ulike elevers læringsutbytte og hva som er spesielt med undervisningen de får i grunn- og videregående skole. De viser også hva læreren kan gjøre for å oppnå bedre resultater i skolen. Mange elever sliter med læring i skolen samtidig som de har andre problemer i skolehverdagen. Dette ser vi blant ved annet at stadig flere elever mottar spesialundervisning. Elevenes utfordringer og problemer kan sees som et uttrykk for at både kvaliteten på spesialundervisningen og den vanlige undervisningen ikke er god nok. Målgruppa for boka er lærere i både grunnskole og videregående opplæring og studenter i ulike lærerutdanninger. Om forfatterne: Det er de ansatte ved Senter for praksisrettet utdanningsforskning (SePU) som har skrevet artiklene i denne boka. SePU er et forskningssenter som skal drive sitt arbeid i pedagogisk praksis og for praksis. Hensikten er å delta aktivt i barnehager og skoler for å utvikle kunnskap om hva som fremmer læring og utvikling hos barn og unge. SePU driver en rekke ulike forsknings- og utviklingsprosjekter på både kommunalt, fylkeskommunalt og statlig nivå i Norge, og senteret gjennomfører også flere prosjekter i Danmark.
Les mer
Utgangspunktet for boka er flere forsknings- og utviklingsprosjekter omkring elever som opplever problemer med skolen, eller som skolen har problemer med. Målet med boka er å bidra med og presentere ny kunnskap om hva som kjennetegner denne situasjonen, og hva som kan bidra til mer læring for alle elever. Boka er primært skrevet for lærere, og for studenter i ulike lærerutdanninger.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205425842
Publisert
2012-07-02
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
332 gr
Høyde
147 mm
Bredde
220 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
213

Redaktør