Bokas ni artikler, som er skrevet av Løvlie, Peters, Mollenhauer, Skjervheim, Hellesnes og Dale, åpner for kritisk refleksjon over aktuell utdanningspolitikk.
Moderne utdannelse kan ikke virke uten pedagogisk filosofi, understreker E.L. Dale i denne boken. Den stadige fornyelsen av utdannelsesspørsmålene krever filosofisk virksomhet i skolens hverdagsliv; tenkning i begreper fortolkninger, praktiske bedømmelser og kritisk analyse av handlingssituasjoner. De ni artiklene i "Pedagogisk filosofi" åpner nettopp for kritisk refleksjon av aktuell utdannelsespolitikk.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205207370
Publisert
1992
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Ad Notam Gyldendal
Vekt
373 gr
Høyde
210 mm
Bredde
148 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
253

Redaktør