Alle pedagogiske ledere har et viktig ansvar for å styrke og utvikle det faglige innholdet i barnehagen. Forfatterne argumenterer for faglige, reflekterende ledelsesprosesser i barnehagen og beskriver begrepet faglegging som en del av en velfungerende pedagogisk ledelse. Det å reflektere kritisk sammen styrker de ansattes faglighet. Barnehagelæreren besitter profesjonskunnskaper om barnehagepedagogikken og har derfor et særlig ansvar for å øke den faglige kunnskapen internt i barnehagen. I boka knyttes barnehagefaglig teori nært til barnehagens indre liv. I denne nye utgaven gir forfatterne sin egen stemme større plass i møte med praksisfortellinger, der de er inspirert av kritisk tenkning. Det å spore diskurser og kritisk refleksjon i faglige ledelsesprosesser synliggjør hvordan disse prosessene kan åpne for stadig nye praksiser i barnehagen. Boka er skrevet for barnehagelærere og studenter i barnehagelærerutdanningen.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215042480
Publisert
2021
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Høyde
190 mm
Bredde
150 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Heftet