Perspektiver på entreprenørskap handler om entreprenørskap i norsk og internasjonal sammenheng. Siktemålet med boken er å gi studenter en bred innsikt i dette fagfeltet. Målgruppen er alle som er interessert i forretningsutvikling og virksomhetsetablering. Boken tar opp sentrale tema som: Hvem er potensielle entreprenører? Forretningsplan, etableringsprosess og legale forhold knyttet til etablering Forretningsidé og produktutvikling, marked og kunderelasjoner, nettverk og etablererteam, prinsipper for organisering og ledelse samt finansiering av nye bedrifter Økonomistyring i nyetableringer og utfordringer for nye selskaper i vekstfasen Strategisk entreprenørskap, kvinnelig entreprenørskap og betydningen av entreprenørskap i det norske samfunnet Prinsipper for e-business og entreprenørskap Born Globals Boken drøfter en del eksempler og caser som kobler teori og praksis. I tillegg fins det flere caser og oppgaver knyttet til hvert kapittel. Disse kan lastes ned fra nettbutikken.
Les mer
Boka handler om entreprenørskap belyst fra ulike synsvinkler. Del en tar for seg spørsmål og begrepsavklaring i forhold til entreprenørskap og potensielle entreprenører. Del to, tre og fire tar for seg ulike trinn i etableringsprosessen. Del fem handler om betydningen av entreprenørskap i det norske samfunn, blant annet om kvinnelige entreprenører. Boka er beregnet på studenter og andre som er interessert i forretningsutvikling og virksomhetsetablering. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276349566
Publisert
2012-07-13
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm høyskoleforl.
Vekt
670 gr
Høyde
237 mm
Bredde
171 mm
Dybde
20 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
357