I denne boken har forfatterne samlet og redigert artikler om emnet merkevareledelse som har stått i Magma - tidsskrift for økonomi og ledelse. Sammen med bokens innledning gir artiklene mange faglige innfallsvinkler til merker, merkevarebygging og merkevareledelse. Emnet blir belyst både på bedriftsnivå og på nasjonalt nivå, og det tas strategiske og operative utgangspunkt gjennom boken. Blant artikkelforfatterne finner vi noen av Norges fremste fagfolk innen både næringsliv og akademia. Boken passer godt for studenter ved høgskoler som skal ha et samlet overblikk over emnet, og den passer for strategiske beslutningstakere som arbeider med problemstillinger rundt merkevareledelse. Emner som berøres, er bl.a. utvikling av merkevarestrategi, merkeelementene, merkeutvidelser, private merker, merkevarebygging på Internett, et merkes personlighet, merkeallianser, merkerelasjoner og land som merkevare. Leif E. Hem er førsteamanuensis og programdirektør ved NHH og har doktorgrad fra NHH innen merkevare og merkevareledelse. Hem har ansvaret for NHHs Executive MBA-program i merkevareledelse. Nina M. Iversen er forsker ved SNF. Hun har sin doktorgrad fra NHH innen merkevareledelse og kommunikasjon. Iversen har bred erfaring fra undervisning, forskning og konsulentarbeid.
Les mer
Boken har en samling artikler om merkevareledelse. Her belyses blant annet emner som går på strategi, merkeposisjonering, - utvidelser, - allianser og - lojalitet. Emnene blir belyst både på bedrifts - og nasjonalt nivå. Boken egner seg for studenter og andre som arbeider med merkevareledelse. Med litteraturlister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245001167
Publisert
2004
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
555 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
269