Boken oppsummerer forsknings- og utviklingsarbeid knyttet til en skoleomfattende modell for å forebygge problematferd og fremme elevenes sosiale kompetanse. Modellen kaller forfatterne for Positiv atferd i støttende læringsmiljø og samhandling i skolen (PALS). Boken gir en innføring i hvordan skolens læringsmiljø og sosiale kultur kan bedres. Det legges vekt på de voksnes muligheter til å påvirke elevenes ferdigheter og atferd, og det vies plass til forebygging av atferdsproblemer og tiltak overfor de mest utfordrende og risikoutsatte elevene. I tillegg presenterer forfatterne konkrete verktøy for å jobbe godt med faglig kunnskap. Boken egner seg for studenter i lærerutdanningen, pedagogikk og spesialpedagogikk, lærere og skoleledere og ansatte i pedagogisk-psykologisk tjeneste. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Boken oppsummerer forsknings- og utviklingsarbeid knyttet til en skoleomfattende modell for å forebygge problematferd og fremme elevenes sosiale kompetanse. Modellen kaller forfatterne for Positiv atferd i støttende læringsmiljø og samhandling i skolen (PALS). Boken gir en innføring i hvordan skolens læringsmiljø og sosiale kultur kan bedres. Det legges vekt på de voksnes muligheter til å påvirke elevenes ferdigheter og atferd, og det vies plass til forebygging av atferdsproblemer og tiltak overfor de mest utfordrende og risikoutsatte elevene. I tillegg presenterer forfatterne konkrete verktøy for å jobbe godt med faglig kunnskap. Boken egner seg for studenter i lærerutdanningen, pedagogikk og spesialpedagogikk, lærere og skoleledere og ansatte i pedagogisk-psykologisk tjeneste. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Omslagstittel: Positiv atferd og støttende læringsmiljø i skolen

Produktdetaljer

ISBN
9788215009278
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
348 gr
Høyde
228 mm
Bredde
152 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
208