En god relasjon er viktig i alt mellommenneskelig arbeid. Skolen er full av relasjoner mellom mennesker. Disse kan være både godt fungerende og nedbrytende. Relasjonene påvirker arbeidet i skolen, både den undervisningen og læringen som er hovedbeskjeftigelsen i skolen, men også det som hindrer at god undervisning og læring kan finne sted. I så måte er relasjonen en didaktisk faktor som må taes hensyn til i arbeidet. Et relasjonelt perspektiv på læring er tatt i bruk hos mange pedagoger allerede. Forfatteren av denne boka anvender et relasjonelt perspektiv i arbeidet med elever som sliter med sin atferd. Kvaliteten på relasjonen mellom lærer og elev i arbeidet med problematferd er vesentlig for hvor vellykket tiltaket blir. Spørsmålet blir i hvor stor grad den enkelte lærer makter å "treffe eleven hjemme". Arenaen for arbeidet befinner seg mellom pedagogen og eleven. Derfor blir det så viktig å ha fokus på relasjonen.
Les mer
Boken anvender et relasjonelt perspektiv på læring i forbindelse med elever som viser problemadferd i skolen. Forfatteren hevder at kvaliteten på relasjonen mellom elev og lærer er vesentlig for hvor vellykket tiltak knyttet til adferden blir. Spørsmålet er i hvor stor grad læreren greier å "treffe eleven hjemme". Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788290898514
Publisert
2008-10-15
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Caspar forlag
Vekt
243 gr
Høyde
240 mm
Bredde
169 mm
Dybde
6 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
95