Denne boka handler om problembasert læring (PBL). I første del legger forfatterne vekt på sammenhenger og forutsetninger for veiledning innenfor PBL. Den andre delen handler om problembasert læring i praksis: Spørsmål som arbeidsmetoder, gruppedynamikk, innhold i fagplaner og studentenes refleksjon over egen læring belyses og illustreres ved hjelp av mange konkrete eksempler. Boka retter seg både mot studenter og lærere innen helse- og sosialfag, medisin og de pedagogiske utdanningene som arbeider problembasert.
Les mer
Boken handler om problembasert læring (PBL). I første del legger forfatterene vekt på sammenhenger og forutsetninger for veiledning innenfor problembasert læring. Den andre delen handler om problembasert læring i praksis, arbeidsmetoder, gruppedynamikk, innhold i fagplaner og studentenes refleksjon over egen læring belyses og illustreres ved hjelp av mange konkrete eksempler. Boken retter seg mot studenter og lærere innen helse- og sosialfag, medisin og de pedagoiske utdanningene som arbeider problembasert. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788241709869
Publisert
1999
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Ad Notam Gyldendal
Vekt
194 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
128

Oversetter