Hver dag leder lærere og skoleledere prosesser, både i klasserommet, i utvikling av profesjonsfellesskapet, i møte med foreldre og i andre møter i skolehverdagen. I alle disse møtene og prosessene tar lærere og skoleledere valg som bidrar til å skape relasjoner, læring og resultater. Denne boken viser deg hvordan du kan innta prosesslederrollen gjennom å stille gode spørsmål og velge metoder som involverer alle til å bidra med sitt beste i samskapende møter og lærings- og utviklingsprosesser, samtidig som relasjoner ivaretas og utvikles. Boken inneholder teori, modeller, praksiseksempler, kjøreplaner og mer enn 50 konkrete metoder som understøtter en anerkjennende, styrkebasert og samskapende tilnærming til læringsarbeid både i klasserommet og i den helhetlige skoleutviklingen. Boken viser at de samme tilnærmingene til lærings- og utviklingsarbeid kan fungere like godt i klasserommet, profesjonsfellesskapet og foreldremøter.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788244623650
Publisert
2021-05-27
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Kommuneforlaget
Vekt
1010 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
30 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
477

Illustratør