Prinsippet om tilpasset opplæring fordrer at skolen tar opp læring som tema og har et systematisk forhold til å kvalitetsutvikle tilpasset opplæring i praksis. I denne boka drøftes opplæringen i et læringsstilperspektiv med utgangspunkt i Dunn og Dunns modell. Læringsstilmodellen presenterer begreper som kan være til støtte i elevers og læreres analyse av ulike opplæringssituasjoner med tanke på å fremme elevenes læringsutbytte. Læringsstiltenkningen relateres til ulike teoretiske perspektiver som kan belyse ulike sider ved læringsarbeidet. Boka setter søkelys på ledelse av refleksjons- og læringsprosesser som kan fremme reflektert læring i elevgruppen. Å lære å lære er et sentralt skolepolitisk mål som utfordrer skolens kompetanse med hensyn til å tilrettelegge et bredt repertoar av læringssituasjoner tilpasset mangfoldet i elevgruppen der elevene tar medansvar for egen læring.
Les mer
I denne boka drøftes opplæringen i et læringsstilperspektiv med utgangspunkt i Dunn og Dunns modell. Læringsstilmodellen presenterer begreper som kan være til støtte i elevers og læreres analyse av ulike opplæringssituasjoner med tanke på å fremme elevenes læringsutbytte. Læringsstiltenkningen relateres til ulike teoretiske perspektiver som kan belyse ulike sider ved læringsarbeidet. Boka setter søkelys på ledelse av refleksjons- og læringsprosesser som kan fremme reflektert læring i elevgruppen. Å lære å lære er et sentralt skolepolitisk mål som utfordrer skolens kompetanse med hensyn til å tilrettelegge et bredt repertoar av læringssituasjoner tilpasset mangfoldet i elevgruppen der elevene tar medansvar for egen læring. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788204123107
Publisert
2007
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Damm
Vekt
550 gr
Høyde
239 mm
Bredde
166 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
188