I denne boka viser Halvor Bjørnsrud hvordan aksjonslæring kan nyttes i arbeidet med skoleutvikling. Han presenterer et aksjonslæringsforløp han ledet der tilpasset opplæring og inkludering var temaet. Han drøfter også sentrale spørsmål knyttet til aksjonslæring som metode, læreplanteori og lærernes handlingsrom.Boka henvender seg til studenter i lærerutdanning, pedagogikk og spesialpedagogikk, men også til skoleledere og lærere som ønsker innspill om skoleutvikling.
Les mer
Boka tar for seg teorier som er knytta til aksjonsforskning- og -læring, og ser på hvordan man kan tilpasse opplæringa i en inkluderende skole. Forfatteren legger vekt på at læreren og skoleledelsen må ha kunnskap om læreplanen, og at de må kunne lese og tolke læreplanen for å utvide sitt handlingsrom. Boka henvender seg til studenter i lærerutdanninga, men også til skoleledere og lærere. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205342378
Publisert
2005
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
298 gr
Høyde
222 mm
Bredde
148 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
198

Forfatter