Boka analyserer og drøfter spennende utfordringer i skolefaget samfunnskunnskap. Fagets verdier og formål, kunnskaps- og læringssyn, utvalg og organisering av lærestoff, arbeidsmåter og vurderingsordninger står sentralt i framstillingen. Føringer fra læreplanene trekkes inn i temaene, og blir gjort levende gjennom tankevekkende sitater, konkrete eksempler, spørsmål til diskusjon og arbeidsoppgaver. Forfatteren legger gjennom hele boka vekt på de faglige og metodiske utfordringene som ligger i variert bruk av læremidler og arbeidsmåter. Boka er skrevet for studenter i samfunnsfag og for lærere i grunnskolen og i videregående opplæring.
Les mer
Boka analyserer og drøfter spennende utfordringer i skolefaget samfunnskunnskap. Fagets verdier og formål, kunnskaps- og læringssyn, utvalg og organisering av lærestoff, arbeidsmåter og vurderingsordninger står sentralt i framstillingen. Føringer fra læreplanene trekkes inn i temaene, og blir gjort levende gjennom tankevekkende sitater, konkrete eksempler, spørsmål til diskusjon og arbeidsoppgaver. Forfatteren legger gjennom hele boka vekt på de faglige og metodiske utfordringene som ligger i variert bruk av læremidler og arbeidsmåter. Boka er skrevet for studenter i samfunnsfag og for lærere i grunnskolen og i videregående opplæring.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215002132
Publisert
2002
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
540 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
253

Forfatter