Bokens overordnede tema er elevers psykososiale miljø. For å lage en bok med høy nytteverdi for lærere og lærerutdannere, har forfatterne tatt utgangspunkt i to elevgrupper; barn med ADHD og barn med epilepsi. Disse barna og ungdommene danner navet som bokens tema spinner rundt. Boken tar for seg prinsippet om elevers rett til et godt psykososialt miljø og videre om sammenhengen mellom hjerne og atferd. Læreren er en nøkkelperson i arbeidet med å skape et helse- og læringsfremmende miljø. I bokens didaktiske del legges det vekt på det relasjonelle møtet mellom læreren og elevene, og mellom læreren og de foresatte. I tillegg gis konkrete råd til hvordan læreren kan tilrettelegge for en god læringssituasjon både for enkeltelever og elevgruppa. E-boken tilsvarer 1. trykte utgave 2015.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 1. trykte utgave 2015
Jeg likte boken godt og anbefaler denne til alle som har elever med ADHD, enten de er lærere, assistenter, studenter, ansatte i PP-tjenesten eller BUP, mødre eller fedre! [...] Jobber du i skolen er dette boken du må lese!
Les mer

Produktdetaljer

Publisert
2019-07-08
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok