Boken gir en innføring i teoretisk kunnskap om seksuelle overgrep mot barn. Den viser også hvordan man kan arbeide med barn som har vært utsatt for overgrep. Forfatteren legger vekt på tverretatlig samarbeid i møte med barna og deres familier. Sentrale temaer er hvordan en møter mistanke om overgrep, kulturell tabuisering og avmaktsfølelse, hvordan man kan samtale med barnet og sikre at det involveres i avgjørelser, hvordan barnet best kan beskyttes, hvem som utfører overgrep, hvilken rolle barnevernet kan spille i overgrepssaker, og hvordan øke kunnskapen, inngå forpliktende samarbeid og ivareta de profesjonelle yrkesutøverne. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Boken gir en innføring i teoretisk kunnskap om seksuelle overgrep mot barn. Den viser også hvordan man kan arbeide med barn som har vært utsatt for overgrep. Forfatteren legger vekt på tverretatlig samarbeid i møte med barna og deres familier. Sentrale temaer er hvordan en møter mistanke om overgrep, kulturell tabuisering og avmaktsfølelse, hvordan man kan samtale med barnet og sikre at det involveres i avgjørelser, hvordan barnet best kan beskyttes, hvem som utfører overgrep, hvilken rolle barnevernet kan spille i overgrepssaker, og hvordan øke kunnskapen, inngå forpliktende samarbeid og ivareta de profesjonelle yrkesutøverne. Har litteraturliste og stikkordregister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215008011
Publisert
2005
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
361 gr
Høyde
216 mm
Bredde
154 mm
Dybde
17 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
241

Forfatter