En av de store trendene i moderniseringen av offentlig sektor i de senere årene er å etablere førstelinjer som tar seg av hovedkontakten med publikum. Dette skal gjøre veien til offentlige tjenester kortere for brukerne og publikumskontakten mer effektiv for forvaltningen. Service kan ikke vedtas er skrevet for de som jobber i førstelinjetjenesten, både i offentlig og privat sektor, og for studenter på studier som rekrutterer personell til slike stillinger. Boken gir retningslinjer for arbeidet i førstelinjen, og blant viktige temaer som belyses, er: sentrale begreper innen servicefaget kompetansebehov i førstelinjetjenesten utfordringene ved å ivareta både lover og regler, og samtidig være brukerorientert forutsetninger for god brukermedvirkning Profesjonaliteten i førstelinjetjenesten er ofte viktig for brukernes opplevelse av tjenestetilbudet. Målet med boken er å øke forståelsen for dette viktige arbeidet.
Les mer
Boka er beregnet på de som jobber i førstelinjetjenesten, både i offentlig og privat sektor, og for studenter på studier som rekrutterer personell til slike stillinger. Den ser bl.a. på sentrale begreper innen servicefaget, kompetansebehov i førstelinjetjenesten og utfordringene ved å ivareta både lover og regler, og samtidig være brukerorientert. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276348460
Publisert
2009-12-11
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforlaget
Vekt
294 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
9 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
149

Forfatter