Foreldre og skole er sammen om å skape "gode og lykkelige barn" . Men det er ikke opplagt hvordan dette arbeidet skal fordeles, hvordan samarbeidet skal foregå og hvilken makt de to partene har eller skal ha. Hvordan fordeles oppgaver i forbindelse med omsorg og skolearbeid? Barn er både selvstendige aktører og de voksnes prosjekt, og denne tvetydigheten virker også inn på samhandlingen mellom barn, foreldre og skole. Et eget kapittel blir viet til minoritetsfamiliers møte med skolen. Hvordan oppfatter de skolens budskap og sine egne handlingsbetingelser, og hvordan forsøker de å fremme egne mål og ønsker? Hovedhensikten med boka er å gi innblikk i en prosess der barn, foreldre og lærere deltar, en prosess som både er sentral i å skape morgendagens voksne, og det samfunnet vi lever i her og nå. Boka egner seg til skoleforskere, beslutningstakere, og ikke minst lærere og foreldre.
Les mer
Bokens mål er å gi et innblikk i en prosess der barn, foreldre og lærere deltar. Hvordan skal arbeidet med omsorg og skolearbeid fordeles og hvordan skal makten fordeles? Et eget kapittel er viet minoritetsfamiliers møte med skolen. Har litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788253021737
Publisert
2000
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Pax
Vekt
300 gr
Høyde
150 mm
Bredde
211 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
213