Skolens tekster er viktige og mektige. De leses av mange hundre tusen mennesker hver dag, de formidler sentrale kunnskaper, holdninger og verdier og de former fremtidens samfunnsborgere. Derfor er det avgjørende at de har høy kvalitet. Mange er usikre på hva digitaliseringen av skolen betyr for læremidlene. I denne boka sammenfatter en av våre fremste tekstforskere nyere forskning innenfor læremiddelfeltet og setter kunnskapen i sammenheng med det vi vet fra før. Kanskje er ikke utfordringene vi står overfor så nye som vi tror? Bokas målsetting er å hjelpe leseren til å stille de riktige spørsmålene i møte med skolens tekster, enten de er papirbaserte eller digitale. Hvordan bør tekstene være for at elevene skal lære det vi vil? Boka er skrevet for lærere og lærerstudenter og andre som arbeider med skolens tekster. Den er også nyttig for dem som utformer skolens tekster, og for skoleledere, skoleeiere og andre som tar beslutninger om læremidler i skolen.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202609337
Publisert
2019-04-11
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
332 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
167

Forfatter