Kan sosiale medier være nøkkelen til effektivisering av offentlige tjenester og forvaltning, styrke lokaldemokratiet og gi oss et mer transparent samfunn? Eller bidrar de bare til lovbrudd, merarbeid og økt tidsbruk i forvaltningen? Hvilke etiske utfordringer og dilemmaer oppstår når det offentlige tar i bruk sosiale medier? Våre kommunikasjonsvaner er i ferd med å endres og de aller fleste offentlige virksomheter kjenner forventninger fra innbyggerne, media og næringsliv når det gjelder deltakelse i sosiale medier. Flere statlige og kommunale virksomheter har tatt i bruk sosiale medier, men få har klare formeninger om hva dette egentlig handler om, og hva sosiale medier kan brukes til. I denne boken drøftes etiske og juridiske problemstillinger ved deltakelse i sosiale medier samt praktiske eksempler på hvilken nytteverdi offentlig sektor kan ha ved å ta i bruk de nye mediene.
Les mer
Boka diskuterer etiske og juridiske problemstillinger ved offentlige virksomheters deltakelse i sosiale medier, samt gir eksempler på hvilken nytteverdi den kan ha. Boka henvender seg til kommunikasjonsmedarbeidere og personer med lederansvar i offentlige virksomheter.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788244620901
Publisert
2011-06-17
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Kommuneforlaget
Vekt
350 gr
Høyde
239 mm
Bredde
170 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
144