Blir vi avhengige og deprimerte av sosiale medier? Er de en trussel
mot demokratiet? Hvilken makt har selskapene bak, og bør vi frykte
dem? I denne boka får du svarene. Forrige utgave kom i 2015. Før
Trump og Brexit. Før trollfabrikker, QAnon og TikTok. Før Covid-19
ga teknologiselskapene enda mer makt. Sosiale medier er for viktig til
å overlates til synsing. Gjennom ti år har Ida Aalen og Magnus Hoem
Iversen fulgt forskningen på feltet. Nå har de igjen saumfart det
som finnes av studier, for å gi deg oppdaterte og solide svar på de
viktigste spørsmålene om sosiale medier. Forordet er skrevet av
Grete Brochmann. Ida Aalen (f. 1985) er utdannet medieviter fra NTNU.
Hun har utmerket seg som samfunnsdebattant og skribent i blant annet
Dagens Næringsliv og Morgenbladet. Til daglig jobber hun i
teknologiselskapet Confrere hvor hun er medgründer og produktsjef.
Magnus Hoem Iversen (f. 1985) er utdannet medieviter med doktorgrad
fra Universitetet i Bergen, og han har forsket på politisk retorikk i
sosiale medier. Han er en aktiv skribent og samfunnsdebattant, og er
nå politisk rådgiver for byrådslederen i Bergen.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245038422
Publisert
2021
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter