Hva vil det si å være spesialpedagog i en inkluderende skole? Hva er
det som gjør at spesialpedagoger trives i arbeidet, og hvilke
belastninger kan de oppleve? Idealet om en inkluderende skole har en
lang og sterk tradisjon både i Norge og i andre land verden over.
Likevel vet vi ennå lite om inkludering i praksis. Som følge av en
vedvarende avstand mellom idealer og realiteter er det blitt stilt
kritiske spørsmål til spesialpedagogenes rolle og praksis: Trengs de
egentlig i en inkluderende skole, og i så fall, hvordan kan de bidra
i et realiseringsperspektiv? Med Spesialpedagogen i en inkluderende
skole : mot nye mål og ny mening ønsker forfatteren å bidra med ny
forskningsbasert kunnskap om spesialpedagogens arbeid i en
inkluderende skole. Boka er skrevet for alle som har interesse for det
spesialpedagogiske feltet innenfor utdanningssektoren: for forskning,
høyere utdanning og som et bidrag til å realisere den inkluderende
skolen.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205559189
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter