Hva vil det si å være spesialpedagog i en inkluderende skole? Hva er det som gjør at spesialpedagoger trives i arbeidet, og hvilke belastninger kan de oppleve? Idealet om en inkluderende skole har en lang og sterk tradisjon både i Norge og i andre land verden over. Likevel vet vi ennå lite om inkludering i praksis. Som følge av en vedvarende avstand mellom idealer og realiteter er det blitt stilt kritiske spørsmål til spesialpedagogenes rolle og praksis: Trengs de egentlig i en inkluderende skole, og i så fall, hvordan kan de bidra i et realiseringsperspektiv? Med Spesialpedagogen i en inkluderende skole : mot nye mål og ny mening ønsker forfatteren å bidra med ny forskningsbasert kunnskap om spesialpedagogens arbeid i en inkluderende skole. Boka er skrevet for alle som har interesse for det spesialpedagogiske feltet innenfor utdanningssektoren: for forskning, høyere utdanning og som et bidrag til å realisere den inkluderende skolen.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205512269
Publisert
2020
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Vekt
262 gr
Høyde
218 mm
Bredde
149 mm
Tykkelse
12 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
159

Forfatter