Mange elever med behov for spesielt tilrettelagt opplæring går i dag
i en vanlig klasse. Skal disse elevene få god opplæring, må lærere
de møter, ha kunnskap om deres spesielle opplæringsbehov og hvordan
opplæringen best kan tilrettelegges for dem i en vanlig klasse og
skole. Dette er en forutsetning for at spesialundervisningen virkelig
skal være til elevens beste. Mange som i dag gir disse elevene hjelp
mangler slik spesialpedagogisk utdanning, dette svekker
læringsutbyttet for disse elevene. Denne boken gir kunnskap om
funksjonshemmede elever og hvordan skolen kan tilrettelegge
opplæringen på en faglig forsvarlig måte. Den henvender seg til
studenter i lærerutdanning og spesialpedagogikk, og til lærere som
arbeider med elever med spesielle behov.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788205456754
Publisert
2021
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok
Forfatter