Er du interessert i dataspill og animasjoner? Har du lyst til å lage dine egne programmer og spill? Denne boken er akkurat det en spirende programmerer trenger. Her blir vi først kjent med det visuelle dra-og-dropp-språket Scratch, og med erfaringene derfra går vi videre til å programmere med det litt mer fryktinngytende Python, et tekstbasert programmeringsspråk som brukes mye i yrkeslivet. Koding har blitt kalt framtidens språk, og etter hvert som mer og mer i verden blir digitalisert, vil de som kan eller forstår programmering, få et stort fortrinn. Boken er utviklet for å støtte data som skolefag, og vil gjøre selv de mest innfløkte sidene ved programmering og datamaskiner forståelige for alle.
Les mer
Omslagstittel: Spill- og dataprogrammering for barn. På omslaget: Med Scratch og Python

Produktdetaljer

ISBN
9788231611752
Publisert
2017
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Spektrum
Vekt
706 gr
Høyde
239 mm
Bredde
202 mm
Tykkelse
19 mm
Aldersnivå
9-12
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
224

Forfatter
Oversetter