Dataspill i skolen har gått fra å være noe for spesielt
interesserte til noe som angår flere og flere i skolen og på
lærerutdanningene. Dette skyldes at dataspill gir muligheter for å
skape meningsfulle og kroppsliggjorte erfaringer for elevene som kan
føre til opplevelser, innsikt og samtaler i alle skolefag. Samtidig
er dataspill ingen snarvei til læring eller elevenes hjerter, det
krever nøye planlegging rundt det didaktiske og tekniske for å
lykkes med dataspill i klasserommet. Denne boken viser deg hvordan du
får det til i dine timer. Spillpedagogikk er skrevet spesielt med
tanke på studenter i lærerutdanningen og lærere og skoleledere som
er nysgjerrige på å komme i gang med, eller som allerede bruker
dataspill i undervisningen. Boken kan også leses av alle som er
opptatt av teknologi og læring. Jørund Høie Skaug jobber i
Kulturtanken, og har bakgrunn fra Senter for IKT i Utdanningen og Udir
BetaLab. Han har en hel del erfaring fra kurs- og
formidlingsaktiviteter med dataspill og læring som tema. Aleksander
Husøy jobber som lærer og spillpedagog ved Nordahl Grieg
videregående skole. Han har gjennom ti år utviklet og gjennomført
en rekke undervisningsopplegg med spill, og har formidling av disse
erfaringene som del av sin stillingsbeskrivelse. Tobias Staaby er
stipendiat ved Universitetet i Bergen, hvor han skriver avhandling om
dataspill i religion og etikk. Han er også lektor ved Nordahl Grieg
videregående skole. Han har lang erfaring med spill i skolen og
utvikling av undervisningsopplegg, og har gjestet mang en sal og scene
med foredrag om spill og læring. Odin Nøsen er skolerådgiver hos
oppvekstsjefen i Randaberg kommune. Han har lang fartstid som lærer
og skoleleder i ungdomsskolen, og mange års erfaring som
spillpedagog, utvikler av undervisningsopplegg med dataspill og
kursholder om bruk av dataspill i skolen.
Les mer
Produktdetaljer
ISBN
9788245034561
Publisert
2020
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Norsk
Format
Product format
Digital bok