Storytelling har de senere år vært et hett tema. Men hva er det egentlig - gammelt nytt, døgnflue eller et viktig strategisk verktøy som er kommet for å bli? Og ikke minst, hvordan kan det brukes bevisst i arbeidet? Denne boka gjør rede for begrepet og gir eksempler på hvordan storytelling kan brukes som markedsføringsverktøy. Teori kombineres med praksis, og vi får presentert mange godt dokumenterte casestudier. Boka handler først og fremst om markedsføring av hoteller, restauranter og destinasjoner, men fremgangsmåten kan i høyeste grad brukes også i helt andre bransjer. Ved hjelp av storytelling kan man skape et helhetsbilde av bedriftens konsept, fylle varemerket med liv og skape en opplevelse for kundene. Det er et konkurransemiddel som beveger seg inn på nye områder som tidligere former for markedsføring har latt stå ganske urørt. Kundenes fantasi stimuleres, og slik legges grunnlaget for effektiv markedsføring via jungeltelegrafen. Boka er rettet mot bedriftsledere, markedsførere og kursholdere i servicenæringen og mot studier i markedsføring, reiseliv og opplevelser ved høyskoler og universiteter. Lena Mossberg er professor ved Handelshøyskolen BI og er akademikeren som sørger for den teoretiske tyngden. Hennes bok Å skape opplevelser - fra OK til WOW! ble årets markedsføringsbok i Sverige 2004. Den er utgitt på norsk i 2007. Erik Nissen Johansen, Creative Director hos Stylt Trampoli AB, står for den praktiske erfaringen. I femten år har han ledet foretaket som har fornyet opplevelsesindustrien og spesialisert seg på å skape vellykkede og sagnomsuste hotell- og restaurantkonsepter.
Les mer
I denne boken beskrives flere oppdrag utført av markedsføring- og arkitektbyrået Stylt gjennom flere år. Forfatterne viser hvordan storytelling kan være et virksomt markedsføringsverktøy, med fokus på hoteller, restauranter og reisemål. Fremgangsmåten som beskrives kan imidlertid også brukes i andre bransjer. Har referanser.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788245006520
Publisert
2008-01-14
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
383 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
10 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
186

Oversetter