Strategi som konkurransefortrinn

Innbundet / 1997 / Bokmål
425,-
357,-
Levering 2-6 dager

Produktbeskrivelse

Strategi som konkurransefortrinn gir en videreføring i strategi. Boken er delt inn i fem deler som diskuterer fem ulike dimensjoner av strategi. Første del fokuserer på strategier knyttet til ulike bedriftsfunksjoner. Del to tar for seg hvordan strategi kan benyttes på forretningsnivå, og gjennomgår flere forskjellige typer strategier. Del tre diskuterer relasjonene mellom en bedrift og dens omgivelser, og hva bedriften bør ta hensyn til. Del fire fokuserer på hvilke strategier som kan benyttes for å fornye bedriften og hva som kan hjelpe bedriften til å overleve fremtidig konkurranse. Bokens siste del diskuterer organisasjonsdynamikk i et videre perspektiv, både i forbindelse med forretningsadferd og selve organisasjonen. Strategi som konkurransefortrinn er rettet mot både studenter og ledere som ønsker å utvikle og fordype sin forståelse for strategifaget. Læreverket består for øvrig av bøkene Innføring i strategi, Casesamling i Strategi og Lærerveiledning til Casesamling i strategi. Göran Roos er daglig leder av Roos & Partners, et Londonbasert konsulentselskap. Göran Roos er tilknyttet Handelshøyskolen BI der han er Industrial Professor i strategi og internasjonalisering. Gerog von Krogh er professor i strategisk ledelse og direktør for doktorgradsprogrammet ved Institute for Management, University og St. Gallen i Sveits. Han er forfatter og medforfatter av flere akademiske artikler og bøker, og har arbeidet som bedriftsrådgiver både i Europa og USA.
Les mer »

Detaljer

ISBN13
9788276741919
Format
Product format
Innbundet
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Språk
Product language
Bokmål
Publisert
1997