Strategi som konkurransefortrinn gir en videreføring i strategi. Boken er delt inn i fem deler som diskuterer fem ulike dimensjoner av strategi. Første del fokuserer på strategier knyttet til ulike bedriftsfunksjoner. Del to tar for seg hvordan strategi kan benyttes på forretningsnivå, og gjennomgår flere forskjellige typer strategier. Del tre diskuterer relasjonene mellom en bedrift og dens omgivelser, og hva bedriften bør ta hensyn til. Del fire fokuserer på hvilke strategier som kan benyttes for å fornye bedriften og hva som kan hjelpe bedriften til å overleve fremtidig konkurranse. Bokens siste del diskuterer organisasjonsdynamikk i et videre perspektiv, både i forbindelse med forretningsadferd og selve organisasjonen. Strategi som konkurransefortrinn er rettet mot både studenter og ledere som ønsker å utvikle og fordype sin forståelse for strategifaget. Læreverket består for øvrig av bøkene Innføring i strategi, Casesamling i Strategi og Lærerveiledning til Casesamling i strategi. Göran Roos er daglig leder av Roos & Partners, et Londonbasert konsulentselskap. Göran Roos er tilknyttet Handelshøyskolen BI der han er Industrial Professor i strategi og internasjonalisering. Gerog von Krogh er professor i strategisk ledelse og direktør for doktorgradsprogrammet ved Institute for Management, University og St. Gallen i Sveits. Han er forfatter og medforfatter av flere akademiske artikler og bøker, og har arbeidet som bedriftsrådgiver både i Europa og USA.
Les mer
Boka gir en videreføring i strategi. Den diskuterer forskjellige strategiske konsepter, og er bygget opp omkring fem forskjelige perspektiver, fra de grunnleggende funksjonelle strategier til nye måter å organisere på. Har navne- og stikkordregister. Illustrert. For studenter og praktikere.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276741919
Publisert
1997
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Vekt
1043 gr
Høyde
245 mm
Bredde
172 mm
Dybde
26 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Innbundet
Antall sider
443