Strategi er viktig for enhver virksomhet, enten man driver kommersielt eller ikke. Denne boken gir en grunnleggende forståelse for strategifaget både på teoretisk og praktisk nivå. Den gir et rammeverk for å utvikle virksomhetens strategi og viser flere måter å angripe strategiarbeidet i organisasjoner på. Boken tar utgangspunkt i at virksomhetenes omgivelser er i konstant endring, og viser at strategi er et dynamisk fag. Utover å vise strategifagets generelle elementer fokuserer boken derfor også på dynamisk strategi, entreprenørisk strategiarbeid og strategi for bedrifter som opererer i digitale markeder. Forfatterne behandler også grundig det ressursbaserte synet på virksomheten. Tjenesteytende virksomheter, SMB og ikke-kommersielle organisasjoner er også behandlet. Boken retter seg til ledere som ønsker en faglig oppdatering, og til studenter som skal ha en grunnleggende introduksjon i strategifaget.
Les mer
Boka gir en innføring i strategifaget og den historiske utviklingen innenfor strategiområdet. Egner seg for ledere som ønsker en faglig oppdatering og studenter som ønsker en grunnleggende innføring i strategifaget. Med litteraturliste og stikkordregister.
Les mer
Tidligere utgitt med tittelen: Innføring i strategi

Produktdetaljer

ISBN
9788245003017
Publisert
2005
Utgave
4. utgave
Utgiver
Vendor
Fagbokforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
371

Contributions by