Boka vil foreligge i ny utgave 1. juni 2020. Barnehagepersonalets kompetanse er en av de viktigste faktorene for å utvikle et barnehagetilbud med god kvalitet. Samtidig blir det ofte rapportert om at det er vanskelig å få til en målrettet kompetanseutvikling i barnehagene. De senere årene har norsk barnehagesektor gjennomgått store endringer, og det har vært en en politisk målsetting å sikre at alle barn får et likeverdig barnehagetilbud av høy kvalitet. Et viktig virkemiddel for å nå dette målet er kontinuerlig kompetanseutvikling. Denne boka viser hvordan det kan arbeides med strategisk kompetanseutvikling i barnehagen, og den er et nyttig redskap for barnehagelærerstudenter og personale i barnehagene. Forfatteren tar for seg sentrale tema som rekruttering, kartlegging av behov for kompetanseutvikling og ulike metoder for utvikling av kompetanse i barnehagen. Dette blir gjennomgående drøftet opp mot hvordan kompetanseutvikling er med på å sikre et godt barnehagetilbud. Boka gir en rekke praktiske tips for hvordan en kan drive kompetanseutvikling. Innholdet i boka baserer seg på forfatterens forskning på behov for kompetanseutvikling i barnehagene i Norge, og andre sentrale forskningsresultater fra barnehagesektoren. Målgruppen for boka er styrere og ledere i barnehagen og studenter på bachelor- og masternivå. Den er også aktuell for forskere og undervisere i sektoren og inspirerer til mer forskning på området.
Les mer
På omslaget: Ledelse, samarbeid & utviklingsarbeid

Produktdetaljer

ISBN
9788202406301
Publisert
2013
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
428 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Tykkelse
15 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
215