Offentlige organisasjoner fokuserer i økende grad på hvordan de ønsker å bli oppfattet. Flere og flere utvikler strategier og grep for å forbedre sitt omdømme, bl.a. gjennom økt satsing på strategisk kommunikasjon. Det er blitt mer og mer vanlig for offentlige organisasjoner å snakke om identitet og merkevarebygging, omdømme - begreper som inntil nylig var vanligst i privat sektor. Det økte fokuset på omdømme gjør seg gjeldende innenfor så godt som alle sektorer og forvaltningsnivåer, og reiser mange typer av viktige problemstillinger - etiske som forvaltningsmessige. En rød tråd i boka er spørsmålet om det er uproblematisk at offentlige organisasjoner, i likhet med de i privat sektor, har blitt «omdømmehåndterende» og jobber strategisk i forhold til å påvirke «historiene som fortelles om organisasjonen». I denne antologien beskriver, analyserer og forklarer forskere fra forskjellige fagområder (offentlig politikk, organisasjonsfag, strategisk kommunikasjon, retorikk) dette fenomenet. Boken tar for seg et bredt spekter av innfallsvinkler, og bidragsytere fra våre naboland sørger for komparative sideblikk.
Les mer
Boka ser på det som skjer når offentlige organisasjoner prøver å forbedre sitt omdømme. Den ser blant annet på hvilke utfordringer organisasjonene kan støte på i dette arbeidet. Casestudier fra norske sykehus, lokal forvaltning med flere, viser hvordan offentlige virksomheter jobber med sitt omdømme. Har register og litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215016023
Publisert
2011-09-22
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
590 gr
Høyde
240 mm
Bredde
169 mm
Dybde
19 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
290