Denne boken setter søkelys på grunnleggende problemer som studenter og fagfolk møter i sitt forskningsarbeid. Hvordan få øye på og skape konsistens mellom de store vitenskapsteoretiske spørsmålene og de praktiske metodevalgene? Det fokuseres på hvordan menneskesyn, kunnskapssyn og metodevalg uløselig er knyttet sammen. Boken berører forskning på organisasjoner, forbruk og reklame, men også allmenne problemstillinger i skjæringsfeltet mellom empirisk metode og vitenskapsteori. Boken retter seg mot masterstudenter og stipendiater innenfor det økonomisk-administrative fagområdet, men er også svært aktuell for alle som har et ønske om å bli mer bevisste i sitt arbeid innenfor økonomi, ledelse og markedsføring. Den fyller rommet mellom samfunnsvitenskapelig metodelitteratur og filosofisk vitenskapslitteratur ved å ta utgangspunkt i konkrete økonomiske forskningsutfordringer og følge trådene tilbake til grunnlagsspørsmålene.
Les mer
Boken setter søkelys på grunnleggende problemer som studenter og fagfolk møter i sitt forskningsarbeid. Det fokuseres på hvordan menneskesyn, kunnskapssyn og metodevalg uløselig er knyttet sammen. Boken berører forskning på organisasjoner, forbruk og reklame, i tillegg til allmenne problemstillinger i skjæringsfeltet mellom empirisk metode og vitenskapsteori. Boken retter seg mot alle med et ønske om å bli mer bevisst sitt arbeid med økonomisk kunnskap, spesielt mot masterstudenter og stipendiater innenfor det økonomisk-administrative fagområdet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788202260453
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Cappelen Damm Akademisk
Vekt
410 gr
Høyde
210 mm
Bredde
148 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
277