Tegningen lever! nye dialogiske perspektiver på tegneundervisning i grunnskolen

Heftet / 2013 / Bokmål
329,-
278,-
Levering 2-6 dager

Produktbeskrivelse

Hvordan kan vi undervise i tegning i dagens skole? Hvordan kan vi forstå og begrunne tegneundervisning i grunnskolen og i kunst- og kulturskolen? Denne boken er en samling bidrag fra ulike aktører som har tegning som arbeidsredskap, undervisningsfokus og forskningstema. Til sammen har boken som mål å løfte fram praksiser og å utvikle teori som kan besvare disse spørsmålene. Med utgangspunkt i sosiokulturell teori og det dialogiske aspektet ved tegning, søker bokens forfattere etter begreper som kan brukes for å beskrive, forstå og utvikle tegneundervisningen i klasserommet. Boken er relevant for kunst- og håndverksfaget i grunnskolen, i lærerutdanningene og i kunst- og kulturskolene. Den vil også være aktuell for ansatte i skolefritidsordningen (SFO) og for kunstnere tilknyttet Den kulturelle skolesekken.
Les mer »

Detaljer

ISBN13
9788232103645
Format
Product format
Heftet
Utgiver
Vendor
Akademika
Språk
Product language
Bokmål
Publisert
2013