Overalt og hele tida er vi omgitt av tekster og tegn: internettsider, huskelapper, aviser, tekstmeldinger, reklame, film, bøker - lista er nærmest uendelig. Mennesker har til alle tider kommunisert gjennom bilder og skrift. Det nye er mengden av tekster som omgir oss, og kompleksiteten. Å delta i samfunnet forutsetter en like kompleks tekstkompetanse. Dette stiller nye krav til lese- og skriveopplæringen. Denne boka formidler viktige innsikter fra en rekke nordiske forskningsprosjekt om lesing, skriving og multimodalitet. Studiene handler om arbeid med multimodale tekster på ulike trinn i skole og høyere utdanning - og i samfunnet for øvrig. Samlet gir boka en dypere forståelse av hvilke grunnleggende ferdigheter barn og unge trenger i ulike fag, og denpresenterer konkrete forslag til hvordan lærere og andre kan arbeide med lesing, skriving og multimodalitet
Les mer
Boken formidler innsikter fra nordiske forskningsprosjekt om lesing, skriving og multimodalitet. Studiene handler om arbeid med multimodale tekster i skole, i høyere utdanning og i samfunnet for øvrig. Den gir også forslag til hvordan lærere og andre kan arbeide med lesing, skriving og multimodalitet. Med litteraturlister.
Les mer
På omslaget: Skrivesenteret

Produktdetaljer

ISBN
9788251928427
Publisert
2012-08-10
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Tapir akademisk forlag
Vekt
536 gr
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
277