Hvordan kan samspill mellom teori og praksis bidra til at studentene utvikler profesjonell lærerkompetanse? Kvalifisering til læreryrket skjer i et samspill mellom spesialiserte kunnskaper i fag og pedagogikk, praktiske ferdigheter, verdier og holdninger. I veiledede praksisperioder får studentene muligheter til å øve på, prøve ut og reflektere over yrkesoppgaver. Hvordan utnyttes potensialet i denne læringssituasjonen? Og hvordan kan praksis utvikles som en likeverdig læringsarena også utenom perioder for veiledet praksis? Boka presenterer studier av hvordan ulike fag i lærerutdanningen kobler fag, pedagogikk og praksis for å støtte studentenes læring både i og utenfor praksisperiodene. Ny kunnskap fra disse prosjektene kan utfordre og inspirere til å studere og utvikle integrasjonene mellom teori- og praksiskunnskap. Målgruppen er forskere, lærerutdannere, praksislærere og masterstudenter i pedagogikk og lærerutdanning. Redaktører for boken er Kirsten E. Thorsen og Simon Michelet, ansatt ved OsloMet - storbyuniversitet. Begge har mange års erfaring som lærerutdannere i pedagogikk. «Denne boken er grundig og har bredde både i fagfelt, metoder og eksempler.» Anne Rita Feet, Bedre skole 2-20.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215030715
Publisert
2019
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
531 gr
Høyde
240 mm
Bredde
172 mm
Tykkelse
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
275