En pedagogisk tekst kan være skrevet som sakprosa, men den kan også være en skjønnlitterær tekst dersom den står i en pedagogisk-didaktisk sammenheng eller ramme. Det kan videre være tale om tekster man til vanlig ikke tenker inn i en slik sammenheng, som bruksanvisninger, togtabeller, bokanmeldelser, forord i forskjellige bøker. I de senere årene er slike tekster blitt gjenstand for forskning og utvikling. Teorier med blikk for pedagogiske tekster er imidlertid mer sjeldne og til dels fraværende både i de nordiske land og internasjonalt. Boken Teoretiske tilnærminger til pedagogiske tekster kaster lys over hvilke teorier man kan bruke som refleksjonsgrunnlag når man analyserer og reflekterer over pedagogiske tekster. Den representerer et nordisk samarbeid, og bidragsyterne er alle forskere som har arbeidet spesielt med feltet. Boken henvender seg til master- og bachelorstudenter med interesse for pedagogiske tekster, og til lærere i alle skoleslag som ønsker etterutdanning. Den henvender seg også til lærere som underviser ved universiteter og høgskoler.
Les mer
Boken kaster lys over hvilke teorier man kan bruke som refleksjonsgrunnlag i analyseringen av pedagogiske tekster. Den henvender seg til master- og bachelorstudenter samt lærere som ønsker etterutdanning eller underviser ved universiteter og høgskoler. Med litteraturlister.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788276348804
Publisert
2010-12-10
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Høyskoleforlaget
Vekt
480 gr
Høyde
240 mm
Bredde
170 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Antall sider
256