Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser

Heftet / 2012 / Flerspråklig

Produktdetaljer

ISBN13
9788215020440
Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Sider
254
Vekt
494 gr
Høyde
204 mm
Bredde
135 mm
Tykkelse
18 mm
Se alle

Teorier om tekst i møte med skolens lese- og skrivepraksiser

Heftet / 2012 / Flerspråklig
Inspirerende bidrag til koblinger mellom erfaring og teori innenfor norskdidaktikken! Når man arbeider med et mangfold av tekster, og med lesing og skriving blant elever og studenter, ser man stadig behov for nye begreper og for teorier som gjør det mulig å se tekster og tekstproduksjon i nye sammenhenger. På mange måter kan man se denne boken som en verktøykasse: Den inneholder ulike teorier og begreper man kan bruke til å tenke med, til å utvide egne faglige perspektiver og til å åpne opp tekster for nye lesninger og tolkninger. En sentral målgruppe for boka er studenter i morsmålsdidaktikk, fra grunnutdanning til masternivå, men også andre som er interessert i tekstarbeid - både lærere og forskere. Forfattergruppen består av en rekke sentrale forskere og lærerer innenfor morsmålsfag og pedagogikk. De fleste bidragene kommer fra Norge og Norden, men også forskere fra Storbritannia og USA er representert. Boka er redigert av Synnøve Matre, Dagrun Kibsgaard Sjøhelle og Randi Solheim, som alle er tilknyttet lærerutdanningen ved Høgskolen i Sør-Trøndelag.
Les mer
Nettpris:
489,-
406,-
Levering 2-6 dager

Produktdetaljer

ISBN13
9788215020440
Publisert
2012
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Flerspråklig
Format
Product format
Heftet
Sider
254
Vekt
494 gr
Høyde
204 mm
Bredde
135 mm
Tykkelse
18 mm
Se alle

Relaterte produkter