Prosjektets hovedformål var å finne svar på i hvilken grad det er prestasjonsforskjeller mellom minoritets- og majoritetselever i Norge, og i hvilken grad det er forskjeller mellom elever med ulik minoritetsbakgrunn og bosted. Undersøkelsen gjelder om lag 1200 elever med persisk, tyrkisk, urdu og vietnamesisk som morsmål innenfor de to årskullene som fullførte grunnskolen i 1993 og 1994 i fagene norsk som førstespråk, norsk som andre språk og matematikk. Med litteraturlister.
Les mer
Prosjektets hovedformål var å finne svar på i hvilken grad det er prestasjonsforskjeller mellom minoritets- og majoritetselever i Norge, og i hvilken grad det er forskjeller mellom elever med ulik minoritetsbakgrunn og bosted. Undersøkelsen gjelder om lag 1200 elever med persisk, tyrkisk, urdu og vietnamesisk som morsmål innenfor de to årskullene som fullførte grunnskolen i 1993 og 1994 i fagene norsk som førstespråk, norsk som andre språk og matematikk. Med litteraturlister.
Les mer
Feil på tittelblad: Lars Andres Kulbrandstad

Produktdetaljer

ISBN
9788275180696
Publisert
1996
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Oplandske Bokforlag
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
180