Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring Lærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring.Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig?Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet?Boka inneholder en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet.Denne nye utgaven av boka fokuserer på utfordringer i Kunnskapsløftet.
Les mer
Boken presenterer en modell for didaktisk helhetstenkning som er nyttig i planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæring. Begrepene læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering blir klarlagt ved didaktisk analyse. Boken henvender seg til studenter i yrkesutdanning og andre som arbeider med yrkesrettet opplæring i skole og arbeidsliv. Med litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205391635
Publisert
2009
Utgave
3. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
330 gr
Høyde
219 mm
Bredde
146 mm
Tykkelse
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
214

Illustratør