Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring Lærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring.Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig?Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet?Boka inneholder en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet.Denne nye utgaven av boka fokuserer på utfordringer i Kunnskapsløftet.
Les mer
Boken presenterer en modell for didaktisk helhetstenkning som er nyttig i planlegging, gjennomføring og vurdering av opplæring. Begrepene læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering blir klarlagt ved didaktisk analyse. Boken henvender seg til studenter i yrkesutdanning og andre som arbeider med yrkesrettet opplæring i skole og arbeidsliv. Med litteraturliste.
Les mer
1. e-bokutgave tilsvarer 3. trykte utgave 2009

Produktdetaljer

Publisert
2013
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok

Illustratør