Boka presenterer en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring Lærerens viktigste oppgave er å legge til rette for læring.Hvordan kan undervisningen i yrkesfag gjennomføres slik at elevene lærer best mulig? Hvordan kan elevene få medinnflytelse i læringsarbeidet? Boka inneholder en didaktisk relasjonsmodell som gjør det mulig å utvikle et bevisst og reflektert forhold til utdanning, undervisning og læring. Elevenes læreforutsetninger, rammefaktorer, mål, innhold, læreprosess og vurdering er hovedbegreper i modellen. Gjennom systematisk didaktisk analyse og refleksjon over utdanningsarbeid kan lærerstudenter og lærere oppnå pedagogisk utviklingskompetanse og profesjonalitet. Denne nye utgaven av boka fokuserer på utfordringer i Kunnskapsløftet.
Les mer
2. e-bokutgave tilsvarer 3. trykte utgave 2009

Produktdetaljer

Publisert
2019
Utgave
2. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
E-bok

Illustratør