Denne boken handler om samarbeidet mellom ulike aktører i skoleutvikling. Forfatterne setter fokus på læreres profesjonelle utvikling og på kollegaobservasjon som utviklingsverktøy. Boken handler også om skoleledelse og ledelse av elever. Dette er en av to bøker som gir et unikt innblikk i et av Norges mest omfattende skoleutviklingsprogram, Ungdomstrinn i utvikling (2013-2017). Alle ungdomsskoler og skoler med ungdomstrinn har fått tilbud om å delta i utviklingsprogrammet. Forfatterne som har skrevet kapitler og fortellinger med utgangspunkt i egen forskning og erfaringer, består hovedsakelig av utviklingspartnerne i universitets- og høgskolesektoren. Thomas Dahl, Erlend Dehlin, Gunnar Engvik, Eirik J. Irgens, Anita Normann og Alex Strømme har redigert bøkene, med May Britt Postholm som leder og hovedredaktør. Primærmålgruppe er studenter og forskere innenfor skolesektoren, men boken er også relevant for lærere, skoleledere og andre som er opptatt av hvordan kvaliteten i skole og utdanning kan forbedres gjennom systematisk utviklingsarbeid. Boken hører sammen med «Ungdomstrinn i utvikling. Skoleutvikling, lesing, skriving og regning - Funn og fortellinger», som retter fokus mot læreres utvikling og erfaringer, og hvordan man jobber med disse læringsområdene i klasserommet.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788215027876
Publisert
2017
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Universitetsforlaget
Vekt
446 gr
Høyde
216 mm
Bredde
141 mm
Tykkelse
18 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
316