Er våre helse- og sosialarbeidere godt nok rustet til å utføre de arbeidsoppgavene som venter dem etter endt utdanning? Bokens tema er utakter mellom utdannelse og praktisk yrkesutøvelse. Forfatterne presenterer nye og oppsiktsvekkende resultater fra vitenskapelige undersøkelser av sosionomers, barnevernpedagogers og vernepleieres utdannelser og arbeidsliv. De viser hvordan studentene befinner seg i en kryssild mellom utdannelsenes og praksisfeltets krav.Boken reiser debatten om hva som er nødvendige pedagogiske og utdanningspolitiske reformer for dagens profesjonsutdannelser. Samtidig er boken et konkret verktøy for læring, utvikling og forandringer.
Les mer
Bokas tema er utakter mellom utdannelse og praktisk yrkesutøvelse. Forfatterne presenterer nye og oppsiktsvekkende resultater fra vitenskapelige undersøkelser av sosionomers, barnevernpedagogers og vernepleieres utdannelser og arbeidsliv. De viser hvordan studentene befinner seg i en kryssild mellom utdannelsenes og praksisfeltets krav, og foreslår radikalt nye profesjonsutdannelser på tvers av arbeidsliv og utdannelsesinstitusjon. Boka er egnet for studenter, som grunnlag for profesjonsutøvernes videreutvikling av faglig kompetanse, som konkret veiledning i lærernes og studentenes arbeid med å videreutvikle og bedre dagens utdannelser, og som et empirisk og teoretisk grunnlag i arbeidet med å etablere profesjonsutdannelser som er både forskningsbaserte og yrkesrelevante. Har register og litteraturliste.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205326309
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
450 gr
Høyde
165 mm
Bredde
240 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
238