Skoleledere og lærere må øke sin kompetanse til å utvikle en bedre skole. Dette er nødvendig når stadig flere beslutninger delegeres til den enkelte skolen. På bakgrunn av dette har flere skoler allerede samarbeidet med høgskoler og universitet for å tilegne seg nødvendig endringskompetanse. I denne boka viser forfatterne eksempler på hvordan slikt samarbeid kan utvikles, og hva som er mulig å oppnå med dette. De framhever blant annet betydningen av å klargjøre skolens verdigrunnlag og didaktiske grunnlag for å oppnå gode resultater. Det legges også vekt på kunnskaps- og erfaringsdeling, og partnerskap mellom skole og forsker for å utvikle et godt samarbeid. Boka gir gode konkrete beskrivelser og drøftinger av dette samarbeidet. Den er derfor interessant lesning for skoleledere og lærere som arbeider med utviklingsarbeid og som trenger råd og inspirasjon. Studenter i lærerutdanning, som er opptatt av skoleledelse og skolebasert vurdering, vil også ha glede av lese boka.
Les mer
Stadig flere beslutninger delegeres til den enkelte skolen. Flere skoler har på bakgrunn av dette samarbeidet med høgskoler og universitet for å tilegne seg nødvendig endringskompetanse. I boken viser forfatterne hvordan slikt samarbeid kan utvikles, og hva som er mulig å oppnå med dette. De fremhever blant annet betydningen av å klargjøre skolens verdigrunnlag og didaktiske grunnlag for å oppnå gode resultater, og det legges vekt på kunnskaps- og erfaringsdeling, samt partnerskap mellom skole og forsker. Boken gir beskrivelser og drøftinger av dette samarbeidet. Den egner seg for skoleledere og lærere som arbeider med utviklingsarbeid, samt studenter i lærerutdanning som er opptatt av skoleledelse og skolebasert vurdering.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788205359239
Publisert
2006
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Gyldendal akademisk
Vekt
350 gr
Høyde
145 mm
Bredde
219 mm
Dybde
14 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
224