Boka tar for seg skoleutviklingen på 1990-tallet, og setter først situasjonen inn i en internasjonal og historisk sammenheng. Deretter gir den en ideologisk analyse av de nye læreplanene, med vekt på den nye generelle læreplanen for grunnskole og videregående skole. Den drøfter kritikken mot statsråd Gudmund Hernes, og gir avslutningsvis en beskrivelse og vurdering av den norske enhetsskolens fremtid. Med kildehenvisninger.
Les mer
Boka tar for seg skoleutviklingen på 1990-tallet, og setter først situasjonen inn i en internasjonal og historisk sammenheng. Deretter gir den en ideologisk analyse av de nye læreplanene, med vekt på den nye generelle læreplanen for grunnskole og videregående skole. Den drøfter kritikken mot statsråd Gudmund Hernes, og gir avslutningsvis en beskrivelse og vurdering av den norske enhetsskolens fremtid. Med kildehenvisninger.
Les mer

Produktdetaljer

ISBN
9788270560455
Publisert
1994
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Didakta
Vekt
240 gr
Høyde
205 mm
Bredde
125 mm
Dybde
9 mm
Aldersnivå
Voksen
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Heftet
Antall sider
157