Reformene som grunnopplæringen skal gjennomføre, har fått navnet Kunnskapsløftet. Hovedfokuset i denne rapporten rettes mot hva som kjennetegner skoler med høy og lav grad av organisasjonslæring, og hvilke konsekvenser disse kjennetegnene får for skolenes evne til å legge grunnlag for at elevene skal lære. Skoleledelsens betydning er også undersøkt. Vi analyserer de grunnleggende strukturene i skolene for å kunne utvikle hensiktsmessige begreper knyttet til læring på arbeidsplassen. Denne rapporten kan brukes i arbeidet med å realisere intensjonene i Kunnskapsløftet.
Les mer
Boken kartlegger i hvilken grad de videregående skolene er lærende organisasjoner. Hovefokuset er rettet mot hva som kjennetegner skoler med høy og lav grad av organisasjonslæring, og hvilke konsekvenser disse kjennetegnene får for skolens evne til å legge grunnlag for at elevene skal lære. I tillegg undersøkes skoleledelsens betydning. Har litteraturliste.
Les mer
Opprinnelig utgitt som trykket bok

Produktdetaljer

ISBN
9788280590169
Publisert
2005
Utgave
1. utgave
Utgiver
Vendor
Læringslaben
Språk
Product language
Bokmål
Format
Product format
Digital bok
Antall sider
108